tirsdag 27. mars 2012

En vulkansk tur

Helt riktig! Uke 12 var jeg sammen med familien på Gran Canaria, som er en vulkansk øy.
Vi har hatt en veldig deilig ferie, og kost oss masse - mest på stranda :)

Hotellet vi bodde på ligger i en dalside, og på motsatt dalside går det en vei opp på fjellet. M&Ø har stort sett vært flinke og gått opp hver dag, mens jeg og ungene har sittet på terrassen og sett på :)
Torsdag derimot, så ble vi med opp. Fra hotellet brukte vi 35 minutter til toppen. Det er ikke veldig langt eller bratt, men jevn stigning hele veien opp. Ifølge Endomondo var det 1,9 km hver vei og 152 høydemeter.



Ungene var ganske så stolte da de satte seg ned på toppen og kikket ned i dalen.
Her ser vi ned på hotellet


Dette er utsikten ned mot stranden som vi gikk ned til etterpå for å sløve :)


Vi ruslet også litt langs stien. Litt ekkelt å gå her oppe med barn, for det er ganske bratt ned på venstre side av stien bortover her...


På veien ned tok vi også bilder av en rar palmerest(?)


Og her så jeg og Snuppefrøkna hver vår firfirsle, men de ville ikke komme frem igjen selv om vi sto i ro og ventet ganske lenge. Fin dør...


Relativt slitsomt å gå tur i stekende sol forresten. Det var godt å ha med vann i sekken :)
Reiser jeg tilbake til Mogan noen gang vil jeg gjerne fortsette innover langs veiene/stiene på toppen her, både ned mot havet og innover mot gamle Mogan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar