søndag 22. september 2013

Sopptur

Dagen startet så sløvt og fint, men på et eller annet tidspunkt fant jeg ut at jeg ikke kunne sløve hele dagen. "Greit å få seg en liten skogstur" tenkte jeg "Tar med et par poser i tilfelle det er noe sopp"...
5,5 time senere var jeg helt gåen i beina, og veldig lite motivert til å rense 1,7 kg sopp...

Jeg har vært (helt) oppe ved Kjulstjern en tur. Første gangen på et par år tror jeg, det er i alle fall lenge siden sist. Jeg liker så godt skogen og roen der oppe, så jeg skulle kommet meg opp dit oftere.


Voksen fåresopp...


På vei opp plukket jeg ikke så mye sopp, men fant igjen et område hvor jeg og M tidligere har plukket masse traktkantarell, så på vei ned igjen gikk jeg av stien der og begynte virkelig å få fylt opp posen. Aner ikke hvor lenge jeg gikk med nesen i lyngen og rumpa i været, men skal nok kjenne dette på ryggen i noen dager ja :)

Deilig vær ble det etterhvert også. Her fra Lilloseter hvor jeg stoppet for å få i meg noe mat før jeg klappet sammen av utmattelse...



Vekta viste altså 1,7 kg sopp totalt, og av dette er 1,4 kg traktkantareller. Det burde bety at det blir chutneyproduksjon i år også :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar