lørdag 23. juni 2012

Våt minidilting

Etter å ha ombestemt meg 17 ganger om hvorvidt jeg og ungene skulle ut i marka i dag eller ikke, så bestemte jeg meg i 12 tiden for at vi skulle!

Pakket ned mat, drikke og regnjakker og så gikk vi avgårde.

Passerte stedet vi så masse rumpetroll for noen uker siden, så vi måtte se hvordan det så ut i bekken nå.
De hadde vokst mye! Fortsatt rumpetroll, men det er nok ikke lenge igjen nå før de får ben og mister halene sine.

Vi hadde med oss kart fra Minidilten i dag, og hadde egentlig 10 poster vi ville ta. De 3 første fant vi lett, men den 4. måtte vi lete etter. Min feil, for jeg bomma noen meter på kursen da jeg prøvde å gå etter kompasset. Etter å ha lett i 10-15 minutter satt vi oss ned for å spise litt. Hadde vært ute 1 time og 20 minutter allerede, så det var greit med en pause. Idet vi skulle til å gå videre begynte det å regne, ikke så veldig mye til å begynne med, men det ble snart verre.
På vei mot den store stien vi skulle videre på fant vi også den 4. posten. Irriterende å ha vært så nær men ikke funnet den...

Regnet gjorde sitt med motivasjonen til ungene, så de var plutselig "slitne" og ville hjem. Vi fulgte bare den store stien strake vegen ned til demningen ved Alundsjøen, og gikk letteste veien hjem derfra.

Ikke alle som hadde like god kvalitet på regnjakken sine... jeg var like våt under som utenpå jakka, Lillemann hadde våte skuldre, mens Snuppefrøkna kunne være fornøyd med å være helt tørr under jakka. Noterer meg hvilke jakker som skal få være med ut igjen neste gang regnet truer...

Vi var faktisk ute i 2,5 time og tilbakela nesten 6 km, så vi kan vel egentlig være ganske fornøyde med oss selv - til tross for at det bare ble med de 4 postene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar