lørdag 19. april 2014

Første tur i 2014

Nå har våren virkelig kommet til Oslo! Jeg har ikke gått så mye etter operasjonen av høyre fot i desember, men nå var det på tide å se hva den klarer...

I herlig vårvær satte jeg kursen mot gamle seterveien, og planen var å gå til foten begynte å klage. Trodde ikke jeg kom til å bli så lenge ute, så jeg hadde verken med mat eller vann. Det skulle jeg angre på, for foten klagde jo ikke. Jeg brukte omentrent en time på å gå til Aurevann. Jeg var ikke alene der, så jeg måtte gå litt for å finne et sted jeg kunne sitte alene.

Deilig å sitte med føttene bare og med bare en tynn ullgenser på overkroppen og kjenne hvordan sola varmer.


Helt nydelig vær i dag! Det var folk på vei forbi, familier som brente bål og fiskere i området. Ikke den stille idyllen som jeg hadde et tynt håp om å finne :)


Jeg ble sittende i sola ganske lenge mens jeg savnet niste og vannflaske, men måtte til slutt starte på hjemveien. Tok en annen sti ned igjen, i retning Steinbruvannet.

Kom over en kulp med masse froskeegg, så her skal det yre av rumpetroll om ikke lenge

Et annet sikkert vårtegn er hvitveis og blåveisen. Er så fine der de står :)

8,67 km ble det tilsammen, og uansett hvor mye jeg hoppet mellom steiner og balanserte på røtter, så kom det ikke klager fra foten. Den er herved friskmeldt, og turgåingen kan gjenopptas for fult! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar