søndag 11. mars 2012

Snartur til Lilloseter

Deilige solen skinte inn soveromsvinduet i dag og hadde en klar beskjed: Kom deg ut!!!
Jeg er ikke veldig tung å be, så etter litt frokost var det på med turtøyet og så var jeg og Tøffen klar for å gå ut.
Føler et visst ansvar for å vise frem alt det flotte med Lillomarka for Tøffen, og da er jo Lilloseter en finfin start!
Pga dårlig tid, frykt for isete stier, og fordi Tøffen ville det, så gikk vi veien opp til Lilloseter - mot de fleste av mine prinsipper :)
Så da fikk vi jo se hvor mye hundebæsj det er mulig å samle på ganske få meter... En ting er små klumper som sparkes ut i snøen, men svære kabler på rekke og rad... det er ikke mye delikat!! Så også flere dumpingsteder for bæsjeposer. Seriøst, hvorfor pakker du den inn og så lar posen stå igjen på skavlen? Og hvorfor er det andre som er enige i at det er en god idé slik at det ikke bare står 1 men 7 poser sammen?!? Enkelte hundeeiere burde vært ristet!

Veien opp til Lilloseter er veldig isete nå, men heldigvis godt strødd. Det var en del som hadde spent på seg skiene og gikk oppover i løypa, men det er nok ikke veldig mye lengre at det er så fremkommelig på ski der. Enkelte skråninger i solen var ganske bare allerede.

Vi hadde solen i ryggen mens vi gikk oppover, og lag etter lag med klær måtte av. For å ikke bli kald hadde jeg superundertøy, ulltrøye og bomullsjakke, men de to sistnevnte hang rundt midjen mesteparten av veien oppover. Supergod topp fra Norheim som jeg fikk av Brodern m/fam til jul. Tynn og lett, men varm nok!

Vel fremme på Lilloseter ble det velfortjente vafler med brunost :)


Utsikten fra vinduet vi satt på. Deilig blå himmel!


Rett frem ligger Aurevann, og til høyre kan man skimte Oslo by i det fjerne :)

Det ble ca 11 km tur retur, gått på totalt 1 time og 52 minutt. Endomondo mener også at jeg har lagt igjen 711 kalorier i marka i dag, og det er jo greit det.

Jeg har ikke tenkt på det før, men la nå merke til at Lilloseter ligger rett innenfor grensa mellom Oslo og Akershus. Neste gang før vi gå litt lengre, bare for å kunne skryte at å ha gått til Akershus :)


1 kommentar: