tirsdag 3. april 2012

Sightseeing og en vårtur

Jeg vet ikke hvem som skrudde av varmen igjen, men det var ikke pent gjort!
Det var jo så deilig og varmt forrige uke, men nå i helgen var det bare surt og kaldt ute. Det passet derfor veldig godt å ta en tur med bilen på lørdag :)
Tøffen tok meg med på sightseeing nede ved fjorden. Vi stoppet ved Ingierstrand og gikk ned til vannkanten en tur.
Fristet ikke mye å stupe uti akkurat nå, men kan tenke meg det er deilig her på varme sommerdager


Herfra kjørte vi en tur til Svartskog før vi kjørte og så på Roald Amundsens hjem. Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt et slik hus, eller en slik beliggenhet - om sommeren.


Huset ligger idyllisk til noen få meter fra vannet, men de smale og superbratte bakkene man må kjøre/gå for å komme seg herfra landeveien gjør huset omtrent utilgjengelig vinterstid.


Så ble det søndag, og det var på tide å strekke litt på bena. Med 4 lag klær på overkroppen prøvde jeg å overbevise meg selv om at det var vår - til tross for at det i korte perioder faktisk snødde..!

Vi gikk en ny runde som jeg ikke har vært før. Sørover mot Langhus, krysset E6 og gikk nordover igjen før vi krysset tilbake rett ved grensen mellom Akershus og Oslo, og så gikk vi hjemover igjen.


Temperaturen var ikke så verst så lenge vi var i skogen og vinden ikke tok oss, men på åpne områder ble det fort kaldt igjen.

Vi så et merkelig fenomen i skogen her, som dessverre ikke kom så godt frem på bildet. Det vokser 3 trestammer opp av den ene stammen som ligger diagonalt her


På kartet står det bare Assuren som navn på vannet vi gikk til, men jeg mener da bestemt at det sto Kloppa på et lite skilt der..? Jada, jeg kan google, og det ser ut som at vannet heter Assuren, mens stedet vi sto på heter Kloppa. Det står et gammelt forfalt gårdsbygg her, som dessverre brukes som søppelplass.


Herfra gikk veien rett nordover og forbi Myretjernet. Passerte et fint sted med blåveis på veien. Det er kanskje vårblomsten over alle?



Like vel Myretjernet sto det også et skilt som ba om å få bli fotografert - og jeg er jo ikke vond å be...


Her krysser gangveien E6 rett ved grensen til Oslo. 


Hele ruta målte 7,9 km ifølge min trofaste følgesvenn Endomondo. Vi brukte 1,5 time så vi har ikke gått velig fort, men stoppet opp her og der og kikket på ting - det er det som er en skikkelig søndagstur..? :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar