onsdag 16. mai 2012

To maiturer

Jeg har visst helt glemt bort å "dokumentere" mine siste to utflukter, så da putter jeg de sammen her :)

6. mai var jeg og Tøffen ute og luftet oss på Sofiemyr. Gikk nesten 7 km, og kikket på vårteng.



Så den 13. mai tok jeg med Tøffen, Lillemann og Snuppefrøkna på en Ammerud rundt tur. Jeg hadde sett meg ut to Groruddalsposter og to Minidiltposter som vi kunne ta på en liten tur.

Vi startet med å gå til parkeringsplassen i Lilloseterveien, og i bekken der så vi utrolig mange rumpetroll! Til og med de voksne ble stående og se lenge på disse, og på bildet her er bare noen av de...

Da vi klarte å løsrive oss herfra gikk vi til Hestehagen  - som jeg ikke visste om fra tidligere. Fin plass som åpenbart brukes av en del mennesker, for det var flere bålrester her.
Så gikk vi til Damvokterboligen ved Alundsjøen, før vi gikk sørover mot Vesletjern.

Vi fant alle 4 postene ganske greit. Tullet bare litt med hvor vi var en gang, og da vil jeg bare nevne at det ikke var jeg som tok feil på kartet ;)

Denne turen ble nok på ca 4,5 km. Jeg må ha stoppet Endomondo ved feil, for den har ikke sporet oss hele veien hjem igjen. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar