tirsdag 3. juli 2012

Ettermiddagsditling

Disse regnfulle helgene ødelegger hele min plan om å klare gull i årets Lill-o-dilt. Det er ikke noe morsomt å se helg etter helg regne bort! Etter helgen kommer selvfølgelig ganske fine dager, men da er jo jeg på jobb...
Men i dag bestemte jeg meg for at jeg skulle ut i marka etter jobb. Gikk fra kontoret 15:00 og 16:05 gikk jeg hjemmefra med mat, drikke og kart i sekken.

Det ble alenetur på meg i dag. Ingen av mine faste turkompiser kunne bli med. Litt kjedelig, men litt deilig også. Så et klart savn etter M da jeg klarte å gå meg "vill" på vei mot første post... gikk en sti vi har gått sammen tidligere, men har glemt en kritisk høyresving et sted... endte langt vest for der jeg ville være, så det ble en liten omvei på meg der ja.

På denne omveien fikk jeg bekreftet det jeg har mistenkt en stund: Sommeren er avlyst, høsten er på vei!
Kantarellene sto tett i tett - midt i stien.


Å finne postene gikk ganske greit i dag. Tok 3 poster på vei opp mot Aurevann.
Flott å komme opp og se det stille vannet, og fisken som spratt.



Gikk forbi denne lille hytta som alltid ser like lukket ut og lukter tjære, og satte meg nesten i vannkanten for å spise nisten min.


Det er en helt grei utsikt å spise middag ved dette da...
Det observante øyet ser også Lilloseter i høyden i det fjerne.


Etter en kort matpause bar det videre til de to neste postene. Så skulle jeg krysse en bro... men jeg fant meg en annen vei over.



Dagens siste post var helt klart den mest feminine :)


På grunn av alt regnet vi har hatt i sommer så er det veldig vått i marka. Det er samlet små dammer midt i stiene enkelte plasser, og jeg klarte ikke å komme meg hjem med tørre føtter.
Bildet under viser litt av dammen i en sti, men det var den spesielle roten jeg tok bildet for.
Trenger vel ikke være vokst opp med sauer for å se hva den ligner på??




Hele runden i dag kom på 11,42 km, og det brukte jeg 3 timer og 32 minutter på å tilbakelegge. Det synes jeg ikke er så aller verst iom at jeg stopper mye for å sjekke kartet, klippe kortene, og må bushe meg frem utenfor stier.
Endomondo sier også at jeg har forbrent 1000 kalorier på turen, og det kan vi like! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar