søndag 10. mars 2013

Vintertur

Endelig har jeg kommet meg ut i marka igjen!
Det er en lang lang liste med grunner til at det ikke har vært prioritert på lenge, men nå klarte jeg å lukke øynene for den lista, og snek meg ut :)

Sola har strålt fra en skyfri himmel i dag. Det var ca -4 grader da vi gikk, men kald vind sørget for at man satte god pris på ulltøy og vindtett jakke...

Turkamerater i dag har vært M&Ø. Vi gikk forbi Vesletjern og skulle ta en runde rundt Alunsjøen.


Nydelig å se utover isen og ned mot demningen!

Det var ganske glatt på stien nå. Flere steder var det tryggest å gå utenfor den.
I nordenden av sjøen skulle vi sjekke hvor en sti tråkket ut fra den kjente stien gikk. Det ente med litt frem og tilbake vandringer :) Morsomt var det likevel, for hadde vi ikke tatt denne ruten hadde vi blant annet gått glipp av denne skjønnheten:

Vi hadde nok heller ikke sett elgkua om vi hadde gått den planlagte ruta. Jeg er ikke helt begeistret for å komme så nær elg at jeg ser den, men den lusket bare avgårde mellom grantrærne, og brydde seg ikke så veldig mye om oss.
Det ble også observert noen spennende spor i snøen. Jeg lurer på om det ikke er gaupespor, og håper noen som er gode i faget kan svare meg på det i løpet av noen dager. Skjønner i alle fall ikke hva det kan ha vært om det ikke var gaupe... Jeg skal hoppe opp og ned av glede og dele bildene om jeg kan få det bekreftet :)

Veien hjem tok vi over Alunsjøen, så å gå på vann er ikke SÅ vanskelig...
Jeg innser jo at jeg er barnslig og en smule morbid, men jeg klarer ikke å gå over is uten å synge (for meg selv) på denne sangen
Ingen gikk gjennom isen denne gangen heller, men her det bevist at også M kan gå på vann:


Dagens detaljer fra Endomondo:
6,65 kilometer, 668 kcal, 327 m.o.h. på det høyeste og maxfart på 16,9 kmt


1 kommentar:

  1. 16,9 km/h? Heftig tempo! :-)

    "Takk" for ny sang på hjernen...

    SvarSlett